mandag den 22. februar 2016

Hindbærsnitter

Jeg er helt vild med hindbærsnitter, og disse er bare sikre HVER gang. Opskriften fandt jeg på Arlas hjemmeside, og jeg er ikke veget fra den, da jeg synes at de bliver præcis som jeg godt kan lide dem. 

Det skal du bruge: 

200 g smør
350 g hvedemel
150 g flormelis 
1 spsk vaniljesukker
1 æg

1,5 dl hindbærmarmelade
200 g flormelis 
Ca. 2 spsk vand
Frysetørrede hindbær/farvet krymmel

Fremgangsmåde:


  1. Skær smørret i små stykker, og smuldr det i melet. 
  2. Tilsæt vaniljesukker og flormelis og saml dejen med ægget. Stil dejen i køleskabet i en times tid. 
  3. Del dejen i to portioner og rul hver portion ud. Stik kagerne ud med en rund udstikker, og gentag indtil dejen er opbrugt. (- eller lav de traditionelle hindbærsnitter ved at rulle dejen ud til to lige store firkanter)
  4. Læg kagerne på en bageplade og bag dem ved 175 grader i ca. 20 min., til de er gyldne. 
  5. Tag kagerne ud af ovnen, og lad dem køle af på en bagerist.
  6. Rør i mellemtiden glasuren sammen.
  7. Smør hindbærmarmelade på halvdelen af kagerne, og læg de resterende kager ovenpå. 
  8. Smør glasur på toppen, og drys med frysetørrede hindbær, krymmel eller andet.
Hindbærsnitterne har godt af at stå og trække lidt inden de serveres.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...