fredag den 19. oktober 2012

Havregrødsknækbrød

Jeg fandt en opskrift på nettet på en ny slags knækbrød, lavet af en form for grød. Jeg har nu efterhånden prøvet dem af en halv snes gange, og synes nu at jeg har fået den tilpasset, så knækbrødene bliver bedst. 

Originalopskriften fandt jeg på en anden blog: havregrødsknækbrød 



























Henover denne sommer har jeg leget lidt med den - here goes:


1 dl groft rugmel 

2 dl havregryn
7 dl vand
1 dl knækkede rugkerner/hvedekerner eller 5-kornsblanding
2 spsk. hørfrø
2 tsk. rosmarin
1 tsk. bagepulver
1 tsk. salt
  1. Tænd ovnen på 190 grader varmluft.
  2. Det hele koges op i en kasserolle. Så det bliver til en tyk grød. 
  3. Grøden smøres ud på bagepapir (det passer med ca. 2½ bageplade). Jeg plejer at bruge en ... til at fordele grøden. - den skal smøres så tyndt ud som muligt. 
  4. Drys evt. med ekstra hørfrø, rosmarin og salt... - det bliver godt :-)
  5. ... - og så ind i ovnen med dem...
  6. Efter ca. 15 min. tager jeg pladerne ud, og kører med en pizzaskærer, så de er nemmere at skille ad, når de er færdige. 
  7. Ind igen, og ca. 15 min. mere, inden at man skal være 'over' de første... - som regel skal pladerne ud og ind af ovnen en del gange, for at tage de færdige knækbrød af bagepapiret, da de desværre ikke alle er færdige på samme tid ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...