torsdag den 13. februar 2014

Hasselnøddeknækbrød

Efter stilstand på bloggen i næsten et helt år, må det være tid til at smide et indlæg igen :-)


Der har været travlt på studiet (hvilket jeg snart kan se en ende på :-)), og der er sket andre dejlige ting i mit liv. Jeg er i den helt fantastiske situation at jeg skal giftes med manden i mit liv til efteråret...! - det er vildt, og vi glæder os begge helt ubeskriveligt meget...!

Da vi var sammen i weekenden havde vi en lørdags-hygge-bage-dag, som bl.a. bød på disse lækre knækbrød (- og hindbærsnitter!!!). Jeg har bagt dem flere gange den seneste tid (det er utroligt så hurtigt de forsvinder ;-)), og i lørdags var det tid til en ny portion. Opskriften er tyv-stjålet fra bloggen Julie Karlas Køkken, og jeg må give hende stor cadeau!!


Det skal du bruge:

50 g. hasselnøddemel (hasselnødder hakket meget fint)
25 g. solsikkekerner
25 g. hørfrø
1 æg
1/4 tsk salt
Flagesalt til pynt 

Sådan gør du:

Tænd ovnen på 160 grader. Bland alle tørre ingredienser sammen og tilsæt ægget. Rør dejen godt sammen og hæld den ud på et stykke bagepapir. Placér et stykke bagepapir ovenpå og rul dejen ud mellem de to stykker. Rul dejen tyndt ud (solsikkekernerne sætter begrænsningen), og fjern forsigtigt det øverste lag bagepapir. Drys dejen med salt og bag knækbrødene i en 160 grader varm ovn til de er gyldenbrune.


Når knækbrøddet er afkølet brækkes det i passende stykker og lægges i en dåse (hvis det kan nås før de er spist ;-)) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...