søndag den 27. maj 2012

Sommerflutes med rosmarin

Her kommer opskriften med tilhørende billeder af nogle super lækre flûtes, som blev lavet på 'weberen' her til aften :-)



Det skal du bruge (til ca. 14 stk):

50 g. gær
4 dl. vand
½ dl. olivenolie
2 tsk. salt 
2-3 spsk. rosmarin
2 spsk. flydende honning
mel (ca. 550 g.)

Fremgangsmåde:

  1. Opløs gære i lunkent vand og tilsæt mel, salt, rosmarin, honning og olivenolie. 
  2. Ælt dejen grundigt til den er smidig og lad den hæve tildækket i ca. 40 min. 
  3. Tag dejen op på et melet bord. Del dejen i 14 mindre stykker og form dem til boller. Lad dem hvile i 5-10 min., og form dem til små flutes. 
  4. Læg brødene på en bageplade, og lad dem hæve tildækket i ca. 30 min. Skal brødene bages på grill, lægges de på bagepapir - så er de nemmere at flytte over på den varme bagesten. 
Bagetid i ovn: Ca. 12-15 min. midt i en 225 grader forvarmet ovn (varmluft 200 grader)
Bagetid på grillen: Ca. 12-15 min. (grillen må ikke være for varm, da de hurtigt kan blive sorte under bunden. 

Sådan bager du brød på grillen

Bag brødene i en grill ved indirekte varme. Varmen i grillen styres af mængden af kul. Læg en bagesten eller pizzasten oven på grillristen, lad den blive varm og bag brødene på den. Læg brødene på bagepapir, så de er nemmere at flytte over på bagestenen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...